V letošním roce očekává PSA známky oživení poptávky po celém světě s výjimkou Evropy, kde by měl být prodej zasažen ukončováním šrotovného. "PSA Peugeot Citroën se domnívá, že evropské trhy by v takovémto prostředí mohly během roku zaznamenat v průměru jednociferný pokles poptávky," uvedla společnost. Dodala, že hodlá čelit poklesu poptávky v Evropě novými modely.
Šéf značek Peugeot a Citroën Jean-Marc Gales již minulý týden uvedl, že letošní rok bude pro automobilový průmysl obtížný, a to zejména v Evropě. Například v Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, loni prodej díky šrotovnému vyskočil o 23 procent na 3,81 milionu vozů, tedy na nejvyšší úroveň od roku 1992. V letošním roce se však kvůli absenci šrotovného čeká výrazný pokles poptávky. Podle Svazu mezinárodních výrobců automobilů (VDIK) letos prodej v Německu klesne zhruba o milion vozů na 2,8 milionu vozů.
Prodej osobních automobilů ve Francii v loňském roce díky vládním opatřením na podporu poptávky stoupl o 10,7 procenta na 2,269 milionu vozů, tedy na nejvyšší úroveň od roku 1990. PSA Peugeot Citroën působí rovněž v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota. Jejich kolínský závod vyrábí vozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1.