Prodej samotných osobních automobilů se loni v Číně zvýšil o 53 procent na 10,3 milionu vozů. V samotném prosince prodej osobních automobilů vyskočil dokonce o 89 procent na 1,1 milionu vozů, napsala agentura Reuters.
Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles prodeje na rozvinutých trzích. Největší americká automobilka General Motors již začátkem minulého týdne oznámila, že její prodej v Číně loni stoupl o 67 procent na 1,83 milionu vozů. Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, loni zvýšil čínský prodej o 37 procent na 1,4 milionu vozů.
Klíčovou roli v rychlém růstu čínského trhu nyní hrají vládní opatření na podporu poptávky. Potenciál pro další růst pak přináší přetrvávající nízký podíl majitelů automobilů na celkové populaci země. Někteří analytici nicméně varují, že automobilky v budoucnosti čeká na čínském trhu ostřejší konkurenční boj a pokles zisků. V Číně v současnosti připadá na tisícovku obyvatel pouze 40 automobilů, tedy desetkrát méně než ve Spojených státech.