RETAIL SUMMIT 2010: OBCHOD A NEKALÉ PRAKTIKY

13.01.2010 | , Blue Events s.r.o.
Konference


perex-img Zdroj: Finance.cz

Dlouho diskutovaný, upravovaný, panem presidentem vetovaný a poslaneckou sněmovnou znovu schválený zákon o významné tržní síle se stal koncem minulého roku součástí našeho právního řádu.

Zákon je účinný od 1. února letošního roku a jeho posláním je ochrana drobných dodavatelů  v oblasti zemědělství a potravinářství před nekalými praktikami odběratelů, zejména silných obchodních řetězců. Obchodníkům mimo jiné ukládá povinnost poskytovat odběratelům všeobecné obchodní podmínky, jejichž součástí jsou například cenové podmínky, podmínky pro snížení cen i termín úhrady faktur, který zákon stanovil na max. 30 dní. Důležitým bodem je zákaz prodeje zboží za nižší než nákupní cenu. Řada obchodníků soudí, že zákon má diskriminační charakter, volají po jeho posouzení Evropskou unií.  Jaká je situace v rámci jednotlivých zemí EU, pokud jde o tzv. zneužívání ekonomické závislosti a jaká bude situace v Česku po zavedení zákona? Jaká jsou problematická ustanovení zákona z provozního a právního hlediska?  Jaké mohou být sankce a jak budou v praxi uplatněny?

Tyto otázky budou hlavním obsahem specializované diskusní sekce Obchod a nekalé praktiky v rámci Retail Summitu dne 3. února 2010 v Top Hotelu v Praze. Diskuse se zúčastní moderátorka ing. Marie Konečná, partnerka oddělení Daňového poradenství společnosti KPMG Česká republika, její kolegyně Romana Benešová z oddělení Auditu, ing. Zdeněk Juračka, president Svazu obchodu a cestovního ruchu v ČR , JUDr. Karel Zuska a JUDr. Oldřich Trojan z advokátní kanceláře HOLEC, ZUSKA & Partneři, Michal Olexa, konzultant v oblasti maloobchodu s praxí ve společnostech OBI, Kaufland a Makro a ing. Jan Hajda, předseda Výboru pro hospodářství, zemědělství a dopravu Senátu České republiky.

Média nedávno publikovala informace čerpané z výzkumu britské společnosti Centre for Retail Research o nechvalném prvenství České republiky, pokud jde o ztráty v evropských obchodech. Výzkum analyzoval situaci ve 21 evropských zemích – ztráty včetně krádeží činily v České republice 1,47 % obratu. Kdo se na těchto ztrátách podílí? Jaká je situace v jednotlivých sortimentech? Odpověď na tyto otázky a srovnání mezinárodních výsledků se zkušenostmi a výsledky šetření v oblasti manka zpracovaných v rámci významné poradenské společnosti KPMG budou doplňkovým bodem programu diskusní sekce Obchod a nekalé praktiky.

Retail Summit  je připravován Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR, VŠE Praha a společností Blue Events a navazuje na předchozích úspěšných 15 ročníků. Loňského ročníku se zúčastnil unikátně vysoký počet delegátů – více než osm stovek.

Bližší informace o programu summitu i on-line registrace jsou k dispozici na www.retail21.cz.

Podrobnější informace je připraven podat Antonín Parma
(e-mail: antonin.parma@blueevents.eu )

 

 

 

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Konference