Větší domácí konkurent PSA Peugeot Citroën již začátkem týdne uvedl, že jeho prodej se loni snížil o 2,2 procenta na 3,19 milionu vozů. Upozornil, že negativní dopady hospodářské krize byly zmírněny zavedením šrotovného na velkých trzích a že situace v Evropě se v průběhu roku postupně zlepšovala. V letošním roce očekává PSA známky oživení poptávky po celém světě s výjimkou Evropy, kde stejně jako Renault počítá s negativními dopady ukončování šrotovného.
Šéf značek Peugeot a Citroën Jean-Marc Gales již minulý týden uvedl, že letošní rok bude pro automobilový průmysl obtížný, a to zejména v Evropě. Například v Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, loni prodej díky šrotovnému vyskočil o 23 procent na 3,81 milionu vozů, tedy na nejvyšší úroveň od roku 1992. V letošním roce se však kvůli absenci šrotovného čeká výrazný pokles poptávky. Podle Svazu mezinárodních výrobců automobilů (VDIK) letos prodej v Německu klesne zhruba o milion vozů na 2,8 milionu aut.
Prodej osobních automobilů ve Francii v loňském roce díky vládním opatřením na podporu poptávky stoupl o 10,7 procenta na 2,269 milionu vozů, tedy na nejvyšší úroveň od roku 1990.