...Británii a Francii a tížily výrobce automobilů závislé na poptávce v Německu.
Registrace nových vozů v EU a Evropském sdružení volného obchodu (EFTA) v prosinci podle pátečních dat ACEA (Evropská asociace výrobců automobilů) vyskočily o 16 procent, když údaje z Francie vzrostly téměř o 50 procent a z Velké Británie téměř o 40 procent.
Renault <RENA.PA> a PSA Peugeot Citroën <PEUP.PA> minulý měsíc rozšířily svůj kombinovaný podíl na evropském trhu o 3,5 procentního bodu, když zájemci o koupi vozu ve Francii spěchali, aby využili příspěvek 1000 eur do 1.ledna, kdy Paříž začala od opatření postupně ustupovat tím, že částku snížila na 700 eur.
Renault sám, jehož druhým největším akcionářem je stát, zaznamenal v prosinci růst nových registrací svých vozů o polovinu, což firmě pomohlo stabilizovat celoroční objem prodaných vozů na zhruba 1,1 milionu vozidel.
Partnerská automobilka Nissan <7201.T>, jež v evropských prodejích spoléhá na Velkou Británii, zaznamenala ve stejném období téměř dvojnásobný nárůst prodejů.
Fiat <FIA.MI> zvýšil prodeje o 23 procent, když těžil ze 17procentního nárůstu na domácím trhu a celkově silné poptávky po malých vozech jako Punto a 500, již posiluje šrotovné.
Oproti tomu pro Volkswagen <VOWG.DE> byl prosinec nečekaně slabý, když se na statistikách registrací začíná se zpožděním konečně projevovat obrovský nárůst prodejů vyvolaný německým programem šrotovného, jenž skončil začátkem září.
Zatímco domácí výhoda pomohla značkám Jaguar a Land Rover, silná závislost na německé poptávce poškodila Mercedes-Benz <DAIGn.DE> a BMW <BMWG.DE>, jež vykázaly nízký růst. Audi dokonce utrpělo propad prodejů o 14 procent.
[FRANKFURT/Reuters/Finance.cz]