...na rostoucím trhu automobilů s nízkými emisemi, uvedl v pondělí deník Nikkei business.
Toyota, největší výrobce automobilů na světě, již dříve uvedla, že jejím cílem pro období brzy po roce 2010 je prodat na celém světě ročně 1 milion vozů poháněných současně spalovacím a elektrickým motorem a že na hybridní automobily zaměřuje stále větší pozornost.
Toyota nedávno uvedla na japonský trh sedan Sai, svůj druhý čistě hybridní model.
Hybridní vozidla s nízkými emisemi se těší vysokým prodejům díky štědrým dotacím a daňovým úlevám. Prius, vlajková loď Toyoty na poli hybridních vozů, se v Japonsku v roce 2009 stal nejprodávanějším automobilem.
"V blízké budoucnosti se bude pozornost Toyoty v oblasti vozidel s nízkými emisemi soustřeďovat na hybridní vozy, nikoli na elektrická vozidla či automobily s palivovými články," uvedl Jošihiko Tabei, hlavní analytik z Kazaka Securities. Dodal, že objem produkce zmiňovaný deníkem Nikkei business je v souladu s odhady trhu.
"S výjimkou Hondy čelí Toyota na trhu hybridů malé konkurenci a vzdaluje se ostatním automobilkám."
Honda Motors <7267.T> vyrábí konkurenční hybrid Insight, jehož oblíbenost zatím zaostává za popularitou modelu Prius.
V průběhu několika příštích let Toyota plánuje přidat ke své stávající modelové řadě zhruba 10 nových hybridních modelů a zvýšit počet lokalit, v nichž by mohla hybridní modely montovat, uvedl deník Nikkei bez udání zdrojů.
Celková globální produkce hybridních vozidel Toyota v roce 2009 zřejmě činila 500.000 jednotek, což představuje zhruba 8 procent celkového objemu výroby automobilky, uvedl deník.
Pro srovnání prodejů hybridních vozidel Toyota a Honda klikněte na: http://link.reuters.com/fez93h
[TOKIO/Reuters/Finance.cz]