Státní agentura pro ozdravování podniků ETIC, která krok JAL oznámila, uvedla, že firmě v restrukturalizaci poskytne podporu. Dnešní opatření je vyvrcholením procesu, který začal loni v říjnu, kdy největší letecký přepravce v Asii podle tržeb požádal ETIC o pomoc. JAL je zatížena celkovým dluhem 2,3 bilionu jenů (zhruba 455 miliard Kč) a do záporných čísel ji sráží zejména pokles letecké přepravy spolu s rostoucími náklady na penzijní pojištění zaměstnanců.
Bankrot společnosti je podle výše dluhu šestým největším v japonské historii. JAL se se ztrátami potýká dlouhodobě a vláda musela podnik za posledních deset let už třikrát zachraňovat.
Cesta k ozdravení nyní povede přes předem připravený plán výrazného snížení nákladů a omezení počtu linek. Plán předpokládá propuštění asi 15.000 zaměstnanců, tedy asi třetiny pracovní síly, a zrušení asi dvaceti nerentabilních linek.
Konkurzní režim v Japonsku se podobá bankrotové ochraně před věřiteli používané například i ve Spojených státech. Řízeným bankrotem si v nedávných letech v důsledku krize letecké přepravy po teroristických útocích na USA v září 2001 prošly největší americké letecké společnosti jako Delta Air Lines nebo United Airlines. Po vyhlášení soudní ochrany před věřiteli firma dál pokračuje v činnosti, nemusí plnit závazky, ale na její hospodaření dohlíží soud, který rovněž schvaluje významné kroky.