Uzavření továrny je "tvrdou realitou současného ekonomického prostředí", uvedl ve zprávě generální ředitel Opelu Nick Reilly. Před ním se dnes k osudu továrny vyjádřil šéf závodní rady továrny v německé Bochumi Franco Biagiotti.
Německý deník Welt dnes napsal, že většina výroby vozů Astra se z Antverp přesune do Bochumi. Citoval nejmenované zdroje ze závodní rady.
Podnik ve zprávě uvádí, že nepředpokládá, že by se trh s automobily dostal v brzké době na úroveň před hospodářskou recesí. Aby si Opel zajistil přežití v dlouhodobém výhledu, musí snížit své celkové výrobní kapacity o pětinu.
O plánech uzavřít továrnu v Antverpách již psal belgický tisk, ale bez uvedení zdrojů. Červnový termín zazněl na dnešní poradě managementu Opelu. Zaměstnanci v Antverpách obsadili na protest proti ohlášeným ztrátám míst tovární parkoviště již ve středu odpoledne.
Osud belgického závodu byl po nějakou dobu nejistý. Když majitel Opelu, americká automobilka General Motors, loni chystala prodej své německé divize kanadské skupině Magna a ruské bance Sberbank, o plánu zavřít závod se zmiňovali již uchazeči o Opel. GM se poté rozhodla, že své evropské aktivity neprodá, napsala agentura AP.