Novou výzvou Toyota připouští, že potenciální problémy s rychlostí mohou být výraznější, než automobilka dříve uváděla. Toyota dosud tvrdila, že svévolné zrychlení vozu, které si vynutilo svolat předchozích 4,2 milionu aut, není způsobeno mechanickou vadou. Předchozí akce přitom již měla největší rozsah v odvětví.
Ve čtvrtek ale Toyota oznámila, že poslední výzva k prohlídkám aut nesouvisí s předchozí akcí. Při ní šlo o riziko, že se pedál plynu může zachytit špatně upevněnou podlažní krytinou. Obě výzvy se ale týkají 1,7 milionu toyot.
Tyto akce přitom poškozují pověst Toyoty jako výrobce bezpečných a kvalitních aut v době, kdy je prodej osobních vozů ve Spojených státech slabý kvůli hospodářské krizi. Akcie Toyoty kvůli těmto potížím dnes v Tokiu klesly o 3,2 procenta na 4055 jenů.
Čtvrteční výzva se týká modelů RAV4, Corolla, Matrix, Avalon, Camry, Highlander, Tundra a Sequoia, zpravidla z posledních let. Pedál rychlosti u nich může uvíznout v částečně stlačené pozici nebo se kvůli opotřebení pomalu vrací zpět, napsala agentura Reuters.