Nejsledovanější televizí na Slovensku zůstala Markíza

22.01.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Bratislava 22. ledna (ČTK) - Nejčtenějším deníkem na Slovensku zůstal ve třetím a čtvrtém čtvrtletí Nový čas, zatímco televiznímu trhu nadále dominovala soukromá televize Markíza. Vyplývá to z průzkumu Median SK. Nový čas četlo více než milion lidí, tedy čtvrtina všech čtenářů deníků. Sledovanost Markízy dosáhla 59 procent. Mezi rozhlasovými stanicemi bylo nejúspěšnější Rádio Expres.

Celková čtenost deníků se oproti druhému a třetím čtvrtletí nezměnila, po novinách sáhlo denně 43 procent populace. S výrazným odstupem za deníkem Nový čas následoval list Pravda, který četlo osm procent respondentů. Čtenost deníků Sme a Plus jeden den klesla na sedm procent. Mezi týdeníky zůstal nejpopulárnější Plus 7 dní.

Televizi ve třetím a čtvrtém čtvrtletí sledovaly téměř čtyři miliony diváků. Zájem o programy Markízy se nezměnil. Na druhém místě si však polepšila televize JOJ, zatímco sledovanost prvního programu veřejnoprávní slovenské televize STV klesla.

Rozhlasové stanice poslouchaly ve sledovaném období necelé tři čtvrtiny respondentů. Za vedoucí stanicí Rádio Expres následovaly veřejnoprávní Rádio Slovensko a Fun rádio.

Přehled čtenosti, sledovanosti a poslechovosti slovenských médií ve třetím a čtvrtém čtvrtletí (v procentech):

Deníky: 1. Nový čas 25 2. Pravda 8 3. Sme 7 4. Plus jeden deň 7 5. Šport 5 6. Korzár 4

Televizní stanice: 1. Markíza 59 2. Joj 34 3. Jednotka (STV) 24 4. TA3 5 5. Joj Plus 3 6. Dvojka (STV) 3 7. Prima 3 8. Nova 3

Rozhlasové stanice: 1. Rádio Expres 22 2. Rádio Slovensko 18 3. Fun rádio 16 4. Jemné Melódie 8

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK