Jenom 40 věřitelům, mezi které patří například společnost Barum Continental, Celní úřad ve Zlíně, Česká národní zdravotní pojišťovna, Český metrologický institut nebo Znojemské strojírny, dluží firma přes 41 milionů korun.
"Dlužník (Moravan) uznal, že není schopen zaplatit všechny své závazky po splatnosti, že má větší množství věřitelů, že uznává svůj úpadek, ale hodlá jej řešit. V současné době probíhají intenzivní jednání s investorem, který by byl schopen uhradit veškeré závazky 41 věřitelů dlužníka, o nichž dlužník ví, že tvoří přes 40 milionů korun," uvedl soud ve svém verdiktu. Připustil možnost reorganizace firmy.
Moravan Aviation se věnuje výrobě celokovových letadel ZLIN, které jsou určeny například pro výcvik pilotů, přepravu či akrobacii.
Společnost, která se dříve jmenovala CzechAircraft, zvítězila v roce 2006 v tendru na prodej částí konkurzních podstat společností Moravan a Moravan-Aeroplanes. Za více než 50 milionů korun tehdy získala soubor movitých a nemovitých věcí, které jí umožnily provozovat továrnu jako funkční celek. Část majetku obou zkrachovalých společností zůstala součástí konkurzů.
Tradice firmy z Otrokovic sahá do roku 1934, kdy ji založila společnost Baťa jako Zlínské letecké závody. Podnik začal výrobou bezmotorových, pak také motorových kluzáků a letadel. Továrna celkem vyrobila přes 5000 letadel, v posledních letech ale vyráběla jenom několik letadel ročně.