Ferrero neplánuje konkurenční nabídku na Cadbury

25.01.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn 25. ledna (ČTK) - Italská potravinářská společnost Ferrero dnes vyloučila, že by se chystala učinit konkurenční nabídku na firmu Cadbury. Uvolnila tak cestu spojení Cadbury s americkou firmou Kraft Foods, na kterém se firmy dohodly minulý týden.

Ferrero, výrobce čokoládového krému Nutella či bonbónů Tic-Tac, měla zájem o Cadbury spolu se společností Hershey. Ta však již minulý týden uvedla, že se z boje stahuje.

Kraft se minulý týden dohodl s Cadbury na jejím převzetí za 11,7 miliardy liber (348,7 miliardy Kč), částečně v hotovosti a částečně výměnou akcií. Konkurenční zájemci Hershey a Ferrero však dostali čas do 25. ledna 8:00 SEČ, aby se buď stáhli z boje o Cadbury, nebo přišli s konkurenční nabídkou. Ta by však musela být pouze v hotovosti.

Kraft se nyní zbavil konkurentů, musí však do 2. února přemluvit většinu akcionářů, aby přijali jeho nabídku na Cadbury. Nabídku zatím podpořilo představenstvo Cadbury, napsaly agentury AP a Reuters.

Spojením Kraft Foods s Cadbury vznikne největší světový výrobce cukrovinek, žvýkaček a čokolád, který překoná tržby skupiny Mars-Wrigley. Transakce spojí pod jednu střechu čokolády Milka, Toblerone nebo Figaro od skupiny Kraft s nejprodávanější britskou značkou čokolád Dairy Milk. Kraft Foods má ve svém portfoliu také sušenky LU, TUC nebo Oreo, kávy Jacobs a mimo jiné i české značky jako BeBe nebo Tatranka. Cadbury prodává kromě čokolád například žvýkačky Trident.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK