"Nyní je ještě zapotřebí dosáhnout konečné dohody (s odborovými svazy a závodními radami). Doufám, že se to stane během následujících dvou až tří týdnů," uvedl generální ředitel Opelu Nick Reilly. Upozornil rovněž, že Opel možná získá nižší státní podporu, než GM plánovala.
Restrukturalizace Opelu si podle GM vyžádá 3,3 miliardy eur (zhruba 86 miliard Kč). GM usiluje o získání státní pomoci 2,7 miliardy eur od zemí, ve kterých má Opel továrny. "Možná, že nedostaneme celých 2,7 miliardy, ale očekávám, že obdržíme značnou částku," uvedl Reilly.
Opel již minulý týden oznámil, že hodlá v Evropě zrušit 8300 pracovních míst, z toho 4000 v Německu. V belgických Antverpách uzavře firma továrnu zaměstnávající přes 2300 lidí. Opel vyrábí automobily také například v Británii a Španělsku. V Evropě zaměstnává zhruba 50.000 lidí, z toho 25.000 v Německu.
Zástupci zaměstnanců po zprávě o uzavření továrny v Antverpách pozastavili jednání s vedením firmy o souhlasu s mzdovými úsporami ve výši 265 milionů eur (sedm miliard Kč) ročně. "Kvůli Antverpám je v rozhovorech přestávka, příští pondělí však máme první schůzku," řekl Reilly.
Reilly tento měsíc nahradil ve vedení Opelu Hanse Demanta, který podnik řídil od roku 2004. Reilly již loni vystřídal v čele evropských aktivit GM Carla-Petera Forstera. Ten patřil mezi zastánce prodeje Opelu kanadskému výrobci automobilových součástek Magna. GM však nakonec od tohoto prodeje ustoupila a rozhodla se provést restrukturalizaci divize sama.