Asie se na celkovém vývozu Japonska podílela více než polovinou. Hodnota vývozu do regionu vyskočila o 31,2 procenta na tři biliony JPY. Z toho export do Číny stoupl o 42,8 procenta na 1,1 bilionu JPY, hlavně díky vysoké poptávce po autech, umělých hmotách a organických chemikáliích. Vývoz do Číny tak podle ministerstva za celý loňský rok překonal vývoz do USA, a Čína se stala pro Japonsko největším obchodním partnerem.
Vývoz do zemí Evropské unie se zvýšil o 1,4 procenta na 641,3 miliardy JPY a vyšší byl poprvé za 17 měsíců. Export do USA však pokračoval v poklesu. V prosinci se snížil o 7,6 procenta na 832,7 miliardy JPY.
Hodnota zboží a služeb dovezených do země naopak v prosinci klesla meziročně o 5,5 procenta na 4,9 bilionu JPY.
Výsledky zdůrazňují rostoucí důležitost rozvíjejících se asijských ekonomik pro Japonsko. Tomu se sice již podařilo vymanit z nejhorší ekonomické recese od druhé světové války, výhled je však stále nejistý, hlavně kvůli hrozbě deflace, tedy poklesu spotřebitelských cen, silnému jenu a trvale slabé domácí poptávce. Centrální banka očekává v letošním fiskálním roce do konce března pokles hrubého domácího produktu o 2,5 procenta, napsaly agentury AP a Reuters.