Největší zájem o registraci se očekává právě na poslední lednové dny. Ačkoliv se na velké dodávky a malé náklaďáky začala mýtná povinnost vztahovat od 1. ledna, majitelé loňských ročních dálničních známek mohou jezdit po dálnicích až do konce ledna.
Většina dopravců tak začne mýtné platit až od února, během celého letošního roku by se jich mohlo zaregistrovat zhruba 70.000. "Největší zátěž je na hraničních úsecích, především na přechodech Chotěbuz a Lanžhot. Znamená to, že transit se bude na platbách podílet významnou měrou," řekl Brunclík. Doplnil, že registrace probíhají hladce a netvoří se žádné kolony.
Loni, kdy bylo mýtné povinné pouze pro kamiony nad 12 tun, zaplatili dopravci 5,54 miliardy korun, o 600 milionů méně než předloni. Kamionů je v systému asi 420.000. Podle očekávání ministerstva dopravy by k celkovému balíku mohly letos malé nákladní vozy přidat 300 až 350 milionů korun.