"Seliko jako tradiční značka českého trhu konzervovaných potravin prošla v uplynulých třech letech úspěšnou restrukturalizací, která vyřešila hluboké šrámy z dob turbulentní privatizace. Uzavřená transakce pak podtrhuje základní cíl vedení firmy, kdy došlo k naplnění záměru obnovy obchodních pozic a jejich postoupení strategickému partnerovi," uvedli v prohlášení šéfové obou firem Roman Souček ze Selika a Roman Jagoš z Hamé. ČTK má dokument k dispozici.
Již minulý měsíc Hamé získalo od hněvotínské společnosti Apetit food práva k používání ochranné známky Apetit. Hamé od Apetitu přebírá i distribuci baget, sendvičů a chlazených hotových jídel z olomouckého závodu a depa. Podnik tak významně posílil svoje pozice na bagetovém trhu v ČR, ale i na Slovensku, kde dosud Hamé bagety neprodávalo.
Hamé díky těmto transakcím významně posílí své pozice jak v segmentu trvanlivých potravin, tak v segmentu chlazených potravin i oblasti rychlého občerstvení. "Potvrzujeme tak roli silného hráče na potravinářském trhu, který je připraven v období ekonomické krize posílit své portfolio o značky, které by současný ekonomický tlak nemusely přežít," podotkl Jagoš.
Hamé je přední tuzemskou potravinářskou a konzervárenskou skupinou. Kromě českých závodů má dceřiné firmy v Rumunsku, Maďarsku, Rusku, Polsku, na Ukrajině a Slovensku. Zaměstnává v nich přibližně 2900 pracovníků. Své zboží exportuje do téměř 40 zemí světa.