Výsledky výrazně překonaly odhady analytiků dotazovaných agenturou Thomson Reuters, kteří očekávali zisk 310,9 miliardy wonů. Ve třetím čtvrtletí zisk činil 402 miliardy wonů. Tržby stouply o 13 procent na 5,73 bilionu wonů.
Kia, stejně jako Hyundai, očekává příznivé výsledky i v letošním roce, hlavně díky ekonomickému oživení a zlepšení kvality vozů, které by měly překonat i negativní vliv silného wonu a ukončení programů šrotovného. Kia letos počítá se zvýšením prodeje aut o 26,5 procenta na 1,94 milionu vozů, z toho v Číně má její prodej stoupnout o 36,7 procenta a v USA o 15,6 procenta, napsala agentura Reuters.
Hyundai ve čtvrtek uvedl, že jeho čistý zisk vzrostl v loňském čtvrtém čtvrtletí téměř čtyřnásobně na 945,5 miliardy wonů z předloňských srovnatelných 243,5 miliardy wonů. K vysokému růstu přispěly nové modely a vládní pobídky pro nákup nových aut. Tržby stouply o 9,3 procenta na 9,65 bilionu wonů.
Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu vozů u slovenské Žiliny. Hyundai o zhruba rok později oficiálně zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.
irl dp