Dva agenturní zdroje uvedly, že Toyota chystá k této záležitosti oficiální oznámení na pondělí. Další zdroj řekl, že servisní centra by měla mít nové díly k dispozici už ve čtvrtek, případně v pátek. Plynové pedály, které čeká oprava, se mohou zaseknout. Auto pak za určitých okolností může i nečekaně zrychlit. Podle Toyoty je to vzácný problém, odstraní ho zřejmě konstrukční změna pedálu.
Zástupce amerického ministerstva dopravy potvrdil, že Národní úřad pro bezpečnost v silniční dopravě (NHTSA) nevznesl proti plánům Toyoty námitky, nic bližšího ale neřekl. Toyota už v pátek pouze uvedla, že začne dealerům posílat nové pedálové systémy.
Souhlas NHTSA procedurálně není třeba. Toyota by se ale zdráhala s opravou začít, pokud by se federálním úřadům na navrhovaném způsobu opravy něco nezdálo. Kvůli obrovskému počtu vozů, kterých se závada týká, Toyotu v USA vyšetřuje Kongres.
Toyota o chystaném svolávání aut do servisních center informovala už 21. ledna, dealeři ale zatím nemohli nic dělat. Nedostali totiž prozatím pokyn, jak mají závadu odstranit, a pak musejí čekat, až se k nim dostanou originální díly určené přesně pro tuto opravu.
V České republice Toyota vyrábí model Aygo ve společném podniku TPCA s francouzskou automobilkou PSA Peugeot Citroën. Ta dnes ohlásila, že ke kontrole kvůli plynovému pedálu svolá "méně než 100.000" vozů Peugeot 107 a Citroën C1, které se vyrábějí v Kolíně. Toyota v Evropě svolá k opravě plynového pedálu až 1,8 milionu vozů, kromě modelu Aygo se opatření týká i Toyoty Yaris, Corolla, iQ, Auris, Verso, Avensis a RAV4.
Ve Spojených státech svolávací akce čeká asi 2,3 milionu vozů, a to modelů RAV4, Corolla a Matrix, všechny vyrobené v roce 2009 a 2010, dále modelů Avalon vyrobených v letech 2005 až 2010, modelu Camry z let 2007 až 2010, letošního modelu vozu Highlander, pick-upu Tundra z let 2007 až 2010, a také modelu Sequoia z let 2008 až 2010.
Toyota nicméně upozornila, že závadu na pedálu nemají automaticky všechny modely, které jsou uvedeny na seznamu. Výrobcem vadných pedálů je společnost CTS z Elkhartu v americkém státě Indiana. Zda mají auta pedálové systémy vyrobené v CTS, nebo jiné, poznají dealeři.
Všechny tři agenturní zdroje chtěly zůstat v anonymitě, protože Toyota zatím oficiálně nic neoznámila. Na zaslané dotazy žádný z mluvčích Toyoty bezprostředně neodpověděl.
Někteří prodejci uvádějí, že k odstranění závady bude zřejmě nutné přidat vyrovnávací podložku do místa, kde pružinový systém vytlačuje pedál zpět do jeho klidové polohy, když řidič sundá nohu z plynu. Toyota přesný postup odstranění závady nesdělila.