"Nejvíce vzrostl prodej piva Ježek z Jihlavy. Čepované zaznamenalo 97procentní růst a lahve 62 procent," uvedl Binder. Druhou nejúspěšnější značkou byl Rychtář z pivovaru Hlinsko s meziročním nárůstem 18 procent. Velmi dobře se podle Bindera dařilo inovovaným výrobkům, jako jsou Šenkovní z Jihlavy, Schwarzenberg z Protivína, Vévoda a Démon z Vysokého Chlumce a Kounic z Pivovaru Janáček v Uherském Brodě.
"Žádný brand ze šesti pivovarů nezaznamenal pokles. Výjimkou byl pivovar Klášter, kde jsme museli utlumit výrobu kvůli nutným úpravám technologie a z důvodu výrobní nekázně vyměnili personál," řekl Binder. Po technologickém auditu jsou nyní výrobky plnohodnotnu součástí portfolia K Brewery.
Vývoz skupiny naopak loni meziročně klesl o pětinu na více než 200.000 hektolitrů. "Je to dáno klesající poptávkou a hlavně námi zrušeným neekonomickým exportem," dodal Binder.
Ani letos v lednu nezaznamenaly pivovary K Brewery pokles prodeje piva. Z informací o klesajících tržbách v restauracích přitom lze podle Bindera odhadnout pokles těchto prodejů o 20 až 25 procent.
Skupina K Brewery se 450 zaměstnanci se soustřeďuje na vaření klasických českých piv tradiční technologií. Skupina stoprocentně ovládá a provozuje šest menších a středních pivovarů v Protivíně (Platan), v Jihlavě (Ježek), v Uherském Brodě (Janáček), v Hlinsku v Čechách (Rychtář), v Klášteře Hradišti nad Jizerou (Klášter) a ve Vysokém Chlumci (Lobkowicz).
Sedmým členem skupiny bude letos Pivovar Černá Hora s roční produkcí kolem 180.000 hektolitrů piva. K Brewery také vlastní menšinové podíly v dalších českých pivovarech, například ve Svijanech a Rohozci. Pivo nabízí prostřednictvím nově založené vlastní sítě distribučních center v Praze, Protivíně, Jihlavě, Hlinsku, Klášteře, Vysokém Chlumci a Uherském Brodě. Své zástupce má také na Olomoucku, Ostravsku a Plzeňsku.