Prodej největší japonské i světové automobilky Toyota Motor na domácím trhu vyskočil o 45 procent na 120.987 vozů. Konkurent Nissan Motor zvýšil prodej o 24 procent na 38.260 vozů a rival Honda Motor dokonce o 65 procent na 36.510 vozů. Poptávka po automobilech z dovozu stoupla pouze o devět procent na 9710 vozů, napsala agentura Reuters.
V loňském roce se prodej automobilů v Japonsku propadl o 9,1 procenta na 2,921 milionu vozů. Poprvé od roku 1971 se tak dostal pod hranici tří milionů aut.
Japonská vláda nedávno prodloužila program šrotovného o šest měsíců do letošního září. Vládní podpora nákupu nových aut byla v Japonsku spuštěna loni 10. dubna. Spotřebitelé mohou v rámci tohoto programu získat příspěvek až 250.000 jenů (přes 50.000 Kč) v hotovosti na výměnu více než 13 let starého automobilu za nový, jenž splňuje stanovené normy pro spotřebu pohonných hmot.