Toyota uvedla, že začala dodávat vyvinuté součástky americkým dealerům a školit techniky. Firma na severoamerickém trhu oznámila 21. ledna svolání vozů osmi modelů k opravám po zjištění, že nadměrné tření plynového pedálu by mohlo vést až k zaseknutí a nežádoucímu zrychlení.
Inženýři Toyoty zjistili, že problém je v nadměrném tření u zařízení, které pedálu zajišťuje odpor. Opotřebení nebo vnější podmínky mohou časem vést k zadrhávání pedálu a ve vzácných případech i k jeho úplnému zaseknutí. Důkladné testy podle firmy ukázaly, že problém nadměrného tření byl přídavnou součástkou eliminován.
Český společný podnik TPCA, kde Toyota vyrábí model Aygo s francouzskou automobilkou PSA Peugeot Citroën, v sobotu oznámil, že ke kontrole kvůli plynovému pedálu svolá "méně než 100.000" vozů Peugeot 107 a Citroën C1, které se vyrábějí v Kolíně.
Tuzemské zastoupení značky Peugeot bude podle mluvčí Radky Matthey stahovat od zákazníků v Česku 129 vozů Peugeot 107. Toyota stále zjišťuje, kolik motoristů v Česku bude muset oslovit. Citroën se zatím k počtu aut nevyjádřil.
Preventivní svolávací akce se týká asi deseti procent modelů Peugeot 107 a Citroën C1 uvedených do provozu v Evropě, což představuje 97.000 vozů. Zákazníci vlastnící tyto vozy budou v nejbližších dnech vyzváni dopisem.
Toyota v USA pozastavila prodej i výrobu osmi svých modelů včetně nejpopulárnějšího vozu Camry. Zdroje agentury Reuters uvedly, že prodej těchto modelů by firma mohla obnovit do třetího únorového týdne.