Společnost loni prodala 6,7 milionu litrů lihovin ve 12,56 milionech lahví. Více než polovinu produkce, 3,4 milionu litrů, tvořil rum Tuzemák, jehož výroba se meziročně zvýšila téměř o pětinu. Růst si udržela i produkce vodky, která se zvýšila o 29 procent na 1,9 milionu litrů. Mírný pokles zaznamenaly sladké likéry. Dařilo se i nealkoholickým ovocným sirupům, kterých se proti roku 2008 prodalo 1810 tun, tedy o 3,5 procenta více.
Pokles společnost zaznamenala hlavně u exportu a to zhruba o 40 procent, vyvezla 634.000 litrů. "V některých zemích řešících vážné ekonomické problémy, jako třeba v Lotyšsku nebo Řecku, nám prodeje spadly hodně dolů, v Lotyšsku až téměř k nule. A nové trhy jako třeba Kanada nám to nenahradily," uvedl exportní manažer Tomáš Petrů.
Podle Nejedlého není za dobrými výsledky jen předzásobení obchodníků, k tomu se rozhodly jen tři velké řetězce, či vyšší spotřební daň, která zdražila čtyřicetiprocentní lihoviny zhruba o osm korun. "Podařilo se nám vstoupit do dalších obchodních sítí a zvýšit podíl na výrobě privátních značek. Právě levnější, konzumní lihoviny totiž loni ovládly trh," vysvětlil Nejedlý. Úspěch je to prý o to větší, že spotřeba lihovin v Česku neroste, ale stagnuje.
Odhadovat situaci v letošním roce si Nejedlý netroufl. Za úspěch by považoval pokles prodeje do sedmi procent. "Projeví se předzásobení obchodních řetězců v listopadu a prosinci 2009, zdražení lihovin i ekonomická krize," míní.
V roce 2009 firma neuskutečnila žádné významné investice. Na konci roku 2008 totiž uvedla do provozu novou skladovací halu za deset milionů korun a koupila nový výrobní stroj. Letos plánuje pořídit nový etiketovací a kolkovací stroj na láhve za jeden milion korun.
Největším českým výrobcem lihovin je Stock Plzeň - Božkov s více než třetinovým podílem na trhu. Loni prodal rekordních 27,99 milionu litrů lihovin. Dvojkou na tuzemském trhu je s loňským prodejem 7,4 miliony litrů ústecká likérka Granette, nástupce značky KB Likér.