"V sociálním softwaru a prostoru pro spolupráci se toho během roku stalo hodně," uvedl ve zprávě Gartneru Mark R. Gilbert. Lidé v podnicích podle studie více využívají platformy jako Twitter a Facebook a vznikl z toho v podnikové sféře vážný dialog, jak sociální sítě v podnikání využít.
Analytici Gartneru míní, že přes 50 procent podniků bude využívat takové aplikace jako mikroblogy, ale samostatné podnikové mikroblogy budou mít zastoupení méně než pět procent. Značná popularita mikroblogu Twitter mezi spotřebiteli způsobila, že se mnoho organizací začalo zajímat o jakýsi "podnikový Twitter," tedy mikroblog s větším zabezpečením, který by sloužil interním potřebám zaměstnanců.
V další předpovědi Gartner uvádí, že se do roku 2012 přestane využívat přes 70 procent sociálních médií, která stojí na jiných technologiích než sociálních sítích. A během pěti let bude mít 70 procent komunikačních aplikací pro osobní počítače úpravy plynoucí ze zkušeností s takzvanými chytrými mobily, předpověděl Gartner.