Pokuta 200.000 korun tak stále platí, neboť rozhodnutí rady zrušeno nebylo. Podle RRTV reklama vyvolávala dojem, že přípravek má léčivý a preventivní účinek, což zákon o regulaci reklamy v případě potravinových doplňků zapovídá.
Mediarex se v ústavní stížnosti mimo jiné dovolával práva na svobodu projevu. Zároveň firma poukázala na to, že kvůli téže reklamě bylo vedeno správní řízení nejen s Mediarexem jako zpracovatelem, ale také se zadavatelem. Podle stížnosti měla rada uložit pouze jednu pokutu, kterou by zpracovatel a zadavatel zaplatili společně.
Reklama na Preventan naznačovala, že užíváním přípravku mohou lidé předcházet chřipce a nachlazení. Nejvyšší správní soud loni pokutu potvrdil s vysvětlením, že reklama nemůže prezentovat potravinu jako léčivo. Skutečnost, že se jedná o doplněk stravy, není z reklamy patrná, rozhodli soudci. Nyní bude muset městský soud v Praze rozhodnout znovu.