"Představení dražších a vzdálenějších destinací je reakcí na nasycený trh a vyšší disponibilní příjmy cestovatelů," uvedl analytik Jaromír Beránek.
Podle manažera Holiday World Libora Patočky zvolila velká část vystavovatelů taktiku prezentovat se na více akcích než v minulých letech, ale omezili velikost expozic. Partnerskou zemí 19. ročníku veletrhu bude Slovinsko, které se snaží přilákat turisty, kteří většinou zemí pouze projíždějí při cestách dál na jih ke Středozemnímu moři.
Kromě prezentací cestovních kanceláří a agentur, národních turistických centrál, zemí a regionů nabídne veletrh také odborný doprovodný program. Například Asociace hotelů a restaurací představí novou hvězdičkovou klasifikaci ubytovacích zařízení, ministerstvo pro místní rozvoj zase pořádá seminář k inovacím v cestovním ruchu.
Hlavní veletrh doprovází třetí výstava golfu a golfového turismu Golf World Prague a gastronomická výstava Top Gastro. V rámci veletrhu Holiday World se koná i přehlídka cestopisných filmů World Film. Akce potrvají do 7. února, přičemž první dva dny jsou určeny odborníkům.