"Zatímco loni, hlavně v rámci šrotovného, zažívali boom menší a levnější osobní a nákladní automobily nižších kategorií, zvláštností lednových registrací je výrazný průnik prémiových značek BMW, Mercedes-Benz a Lexus," uvedla Mária Nováková ze sdružení ZAP.
Například v lednu se prodalo celkem 150 vozidel německé automobilky BMW, což je skoro dvojnásobek proti stejnému období loňského roku. Největší zájem však byl tradičně o českou značku Škoda, která na Slovensku prodala 849 nových osobních a malých užitkových automobilů. Na trhu měla více než pětinový podíl, následovali ji francouzští výrobci Citroën a Peugeot.
Začátkem loňského roku se prodej aut na Slovensku v důsledku světové hospodářské krize výrazně snížil. Po zavedení dvou vln státní podpory se sice odbyt zlepšil, později se ale trh opět vrátil do minusu. Celkem se na Slovensku loni prodalo 90.426 nových osobních a malých nákladních aut, což bylo o 6,68 procenta méně než v roce 2008. V letošním roce by podle ZAP mohlo odbyt příznivě ovlivnit rozšíření odpočtu daně z přidané hodnoty pro podnikatele na všechny osobní automobily.
V lednu bylo zaevidováno 28 nových nákladních aut do 12 tun, což je více než poloviční propad proti loňsku. Po dlouhém období poklesu se naopak zvýšil zájem o kamiony nad 12 tun. Prodalo se 119 vozidel, což představuje meziroční nárůst o více než pětinu. Výrazný pokles o více než 40 procent vykázaly autobusy, jejichž odbyt dosáhl 17 kusů.