„Celkem jsme v lednu v rámci přímé telefonní likvidace vyřešili 150 pojistných událostí. Nejčastěji se jednalo o škody způsobené tíhou sněhu a vodovodní škody, které souvisejí se sněhovou kalamitou a velkými mrazy“, potvrzuje vliv počasí na růst vyplacených škod Tomáš Szewieczek, ředitel Centra zákaznické podpory.
Přímou telefonní likvidaci zavedla Kooperativa v únoru minulého roku. Hlavní výhodou této ojedinělé služby je rychlost. Klient prochází interní kontrolou už v okamžiku telefonátu, kterým hlásí škodu. Pokud vyhoví podmínkám scoringu, dostane od operátora infolinky informaci, že škodu je možné zlikvidovat v rámci zrychleného procesu. Poté operátor s klientem projde veškeré podrobnosti škody, a pokud s tím klient souhlasí, škodu uzavře. Okamžitě zašle pokyn k vyplacení pojistného plnění a klientovi zprávu o ukončené likvidaci.
„V praxi to znamená, že klient může celou pojistnou událost vyřídit jedním telefonátem. A do několika dnů má pojistné plnění na svém účtě“, říká Tomáš Szewieczek.
V rámci přímé telefonní likvidace je možné řešit standardní škody v pojištění majetku občanů (pojištění domácnosti, pojištění domu), nejčastěji jde o poškozenou střešní krytinu, okapy, poměrně často se řeší i škody způsobené prasklým vodovodním potrubím u pojištění domácnosti.
V průměru Kooperativa likviduje tyto standardní majetkové pojistné události u soukromých osob do 4 dnů.