JAL nyní požádá regulační orgány o povolení navázat s American Airlines těsnější spolupráci na některých linkách přes Tichý oceán. Chce k tomu využít nedávno podepsané dohody "Open Skies" (otevřené nebe), kterou spolu podepsaly Spojené státy a Japonsko.
Delta se snažila aerolinky JAL přesvědčit, aby opustily alianci Oneworld a přidaly se ke konkurenční alianci SkyTeam. Jeho součástí jsou mimo jiné České aerolinie. Z hlediska výše tržeb Japan Airlines zůstávají největším leteckým přepravcem v Asii, a to navzdory problémům, s nimiž se potýkají.
Delta má eminentní zájem na posílení svého podílu v Asii, k čemuž chtěla využít právě japonských aerolinek. Ty mají totiž v Asii rozsáhlou síť. Delta předpokládala, že využije i rozšíření mezinárodního letiště Haneda v Tokiu.
"Pevně věříme, že výhody dalšího rozvoje po boku American Airlines mohou společnost JAL značně podpořit v době, kdy se snažíme o revitalizaci naší činnosti," uvedl prezident japonských aerolinek Masaru Oniši ve zprávě, z které cituje agentura Reuters. Šéfem aerolinek JAL se Oniši stal až tento měsíc.
Ještě před lednovým vyhlášením bankrotu mělo vedení JAL tendenci přiklonit se k nabídce Delty. Ta má totiž svou vlastní rozsáhlou síť linek a mohla Japoncům nabídnout uplatnění při nižších nákladech.