„Jádrem naší úspěšnosti v roce 2009 byly inovace, které přinášejí našim zákazníkům přidanou hodnotu,“ prohlásil Javier Perez, prezident MasterCard Europe. „Jak se ukázalo v roce 2009, poptávka zákazníků po inovacích vedla k novým iniciativám a nebývale široké škále karetních programů a služeb. Nabídka je nyní stejně rozmanitá jako držitelé, pro něž je určena.“
„Zužitkovat to nejlepší, co mohou inovace a technologie klientům nabídnout, jsme schopni jen díky tomu, že jako globální organizace velmi úzce spolupracujeme s bankami a obchodníky v celé Evropě. I nadále budeme prosazovat možnost proměn platebního styku v rámci přímé spolupráce s našimi zákazníky, kteří tak budou moci posilovat svoje vedoucí pozice v rámci Evropy,“ uvádí Javier Perez.
„Mezi významné úspěchy loňského roku můžeme zařadit vydání milionté karty PayPass v Turecku, zavedení našeho systému inControl pro správu peněžních prostředků či pokroky v oblasti debetních a bezkontaktních plateb. V letošním roce nadále plánujeme rozšiřovat naši činnost a diverzifikovat klientelu i portfolio nabízených produktů.“
Výsledky v Evropě
Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2009 vykázal evropský region ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím roku 2008 meziroční nárůst hrubé dolarové hodnoty transakcí realizovaných kartami MasterCard o 6,9 %, nárůst objemu plateb u obchodníků o 8,1 %, nárůst počtu nákupních transakcí o 10,0 % a zvýšení hotovostních transakcí o 5,2 %.
V období od 1. října do 31. prosince 2009 realizovali evropští držitelé karet pomocí svých karet značky MasterCard více než 1,8 miliardy nákupních transakcí, včetně transakcí internetových.
K 31. prosinci 2009 vydaly partnerské finanční instituce v Evropě celkem 200 milionů karet MasterCard (bez značek Maestro® a Cirrus®), což je o 2,2 % více než ve stejném čtvrtletí roku 2008. Evropané mohou své karty MasterCard využívat na 8,8 milionu akceptačních míst v regionu a 29,9 milionu akceptačních míst na celém světě.
V Evropě je již v oběhu 304 milionů karet značky Maestro®. Spotřebitelé mohou nyní s těmito kartami nakupovat u více než 7,0 milionu obchodníků v Evropě a 12,1 milionu obchodníků na celém světě.
„Rok 2009 jsme uzavřeli dosažením řady důležitých milníků, což ukazuje, že karty jsou pro dnešní zákazníky stále zajímavější. V Itálii a Německu jsme zaznamenali značný nárůst počtu zpracovaných transakcí o 17 %, resp. 9,7 % oproti stejnému období roku 2008,“ uvedl Javier Perez, prezident MasterCard Europe.
„To, že v Evropě je nyní více než půl miliardy karet značek MasterCard a Maestro, však bude důležitým mezníkem pouze tehdy, budou-li karty přinášet trvale udržitelnou hodnotu nejen svým držitelům, ale i obchodníkům, kteří je akceptují, a organizacím, jež se rozhodly tyto karty s naší značkou vydávat. Jádrem naší strategie bude v letošním roce opět průběžné zvyšování této hodnoty a rozhodování, jak co nejlépe využít inovací k tomu, abychom zvýšili přínos držitelů karet a obchodníků,“ dodal Javier Perez.
V právě skončeném čtvrtletí dosáhla společnost MasterCard v celoevropském měřítku řady významných obchodních úspěchů, k nimž mimo jiné patří:
Maestro na internetu a Maestro PayBack
- Značka Maestro dosáhla úspěchu ve světě elektronického obchodování díky řadě projektů, jež rozvíjejí funkčnost debetních karet Maestro pro nákupy po internetu. V Belgii byla zprovozněna on-line funkce karet Maestro. Většina karet Maestro vydaných v této zemi je nyní akceptována u více než 200 předních webových prodejců, mj. firem Kinepolis a Fnac. V Itálii uzavřela společnost MasterCard smlouvu se zákaznickou divizí společnosti CartaSi, jež umožňuje více než 1 000 internetových maloobchodníků akceptovat karty Maestro on-line.
- V Německu se banka WestLB rozhodla nabízet svoje debetní karty Payback Maestro s technologií SecureCode™, díky níž mohou držitelé okamžitě bezpečně nakupovat na internetu. Karta Payback Maestro získala ocenění časopisu Focus Money za Nejlepší věrnostní zákaznický program v Německu.
Aplikace technologie MasterCard PayPass™ v městské dopravě
- Počet karet MasterCard PayPass vydaných v Turecku překonal loni v prosinci hranici jednoho milionu. Tato technologie je nyní k dispozici ve formě kreditních, debetních a předplacených karet a také klíčenek, hodinek a nálepek. K dosažení tohoto úspěchu přispělo i prosazení technologie PayPass v městské dopravě, kdy po istanbulské taxislužbě a trajektech společnosti Istanbul Ferry Corporation jsou nyní platby systémem PayPass možné i ve veřejné dopravě dalších tureckých měst. Úspěšné tažení technologie PayPass v oblasti MHD dokládá i vývoj ve Velké Británii, kde organizace Transport for London (TfL) plánuje akceptovat karty PayPass a payWave ve svém systému městské dopravy. V listopadu pak zavedla technologii PayPass i síť společnosti Stagecoach v Liverpoolu, která s vozovým parkem 200 autobusů zajišťuje veřejnou dopravu v oblasti Merseyside a okolí. Jedná se o první použití bezkontaktních platebních technologií ve Velké Británii mimo území Londýna.