"Odkoupení zbývajícího podílu je logickým vyústěním procesu zahájeného před 14 lety. Naším plánem je maximální integrace Eurovia Brno do struktury společnosti," uvedla mluvčí. Většinový podíl v bývalých Silnicích Brno získala Eurovia, tehdy ještě pod názvem Stavby silnic a železnic, již v polovině 90. let.
Eurovia Brno se ještě jako Silnice Brno zabývala především dopravním stavitelstvím na jižní Moravě. V roce 2008 společnost utržila celkem 809,7 milionu korun, což bylo přibližně stejně jako o rok dříve. Čistý zisk firmy v roce 2008 meziročně klesl asi o čtyři miliony na 13,9 milionu korun. Čísla za loňský rok společnost zatím nezveřejnila.
Eurovia CS fungovala ještě před rokem pod názvem Stavby silnic a železnic. Patří mezi největší stavební firmy v České republice, především v oblasti dopravně-inženýrského stavitelství. Buduje silniční a kolejové stavby, staví také například mosty, sportovní areály nebo čistírny odpadních vod. Firma zaměstnává více než 4000 pracovníků. Čistý zisk společnosti za rok 2008 činil v Česku a na Slovensku 925 milionů korun. Výsledky za rok 2009 firma dosud nezveřejnila.
Kromě stavební činnosti provozuje Eurovia CS v Česku také několik lomů a obaloven. "Na počátku letošního roku jsme se rozhodli pro změnu vnitřní organizace společnosti. Všechny provozovny, které pracují se surovinami, tedy obalovny asfaltových směsí a lomy, byly vyčleněny do jednoho odštěpného závodu oblasti Obalovny a lomy," sdělila Štočková. Všechny lomy podniku nyní spravuje dceřiná společnost Eurovia Stone CZ. Ta v lednu vložením majetku těchto lomů zvýšila základní kapitál ze 100.000 korun na 61 milionů korun. "Tuto změnu neprovázelo žádné opatření v podobě propouštění, jednalo se pouze o organizačně-administrativní záležitost," uzavřela mluvčí Eurovie CS.