Sobotka uvedl, že o navrhovaném postupu dopoledne jednal s premiérem Janem Fischerem. Požádal také poslanecký klub ODS, aby návrh podpořil. "Pokud by ODS přistoupila na to, že bychom zítra (ve čtvrtek) projednali například návrh zákona o zadávání veřejných zakázek, a přednesli k němu pozměňující návrh, který by se týkal zdanění zaměstnaneckých benefitů, pak by to podle mého názoru mohlo znamenat uklidnění celé situace a odvrátilo by to hrozbu stávky, o které nyní mluví odborové svazy v dopravě," řekl Sobotka.
Pozměňovací návrh by měl vrátit systém zdaňování benefitů na úroveň roku 2009. Podle Sobotky s ním souhlasil i ministr financí Eduard Janota. "Ten s ním v zásadě vyjádřil souhlas s tím, že dává přednost tomuto návrhu před návrhem pana poslance (Jiřího) Dolejše s tím, že rozpočtové dopady pokládá ministerstvo financí za akceptovatelné," dodal Sobotka.
První místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek dnes novinářům řekl, že jeho strana není proti zaměstnaneckým benefitům, pokládá však za nesystémové a nespravedlivé, že by na benefity měli ze svých peněz přispívat všichni daňoví poplatníci.
Od 1. ledna platí novela zákona o dani z přidané hodnoty, podle které je základem daně u poskytovaných benefitů běžná cena na trhu, a nikoliv zvýhodněná cena pro zaměstnance. Plátci daně ale nevědí, z jak velké částky daň platit. Například režijní jízdenka stojí železničáře 200 korun za rok, obvyklá cena roční síťové jízdenky je ale 22.000 korun. Tento paragraf vyvolal hněv zejména odborářů v dopravě, kteří kvůli úpravě vyhrožují stávkou.