ČSSD chce ve čtvrtek jednat o zdanění zaměstnaneckých benefitů

10.02.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 10. února (ČTK) - Sociální demokraté by chtěli ve čtvrtek jednat o návrhu, pomocí kterého by se zdanění zaměstnaneckých benefitů vrátilo na úroveň minulého roku. Návrh chtějí doplnit jako takzvaný přílepek k novele zákona o zadávání veřejných zakázek. Novinářům to dnes řekl místopředseda strany Bohuslav Sobotka. Už dopoledne se proti podobnému postupu vyslovili zástupci TOP 09. Odbory kvůli změně zdanění hrozí stávkou.

Sobotka uvedl, že o navrhovaném postupu dopoledne jednal s premiérem Janem Fischerem. Požádal také poslanecký klub ODS, aby návrh podpořil. "Pokud by ODS přistoupila na to, že bychom zítra (ve čtvrtek) projednali například návrh zákona o zadávání veřejných zakázek, a přednesli k němu pozměňující návrh, který by se týkal zdanění zaměstnaneckých benefitů, pak by to podle mého názoru mohlo znamenat uklidnění celé situace a odvrátilo by to hrozbu stávky, o které nyní mluví odborové svazy v dopravě," řekl Sobotka.

Pozměňovací návrh by měl vrátit systém zdaňování benefitů na úroveň roku 2009. Podle Sobotky s ním souhlasil i ministr financí Eduard Janota. "Ten s ním v zásadě vyjádřil souhlas s tím, že dává přednost tomuto návrhu před návrhem pana poslance (Jiřího) Dolejše s tím, že rozpočtové dopady pokládá ministerstvo financí za akceptovatelné," dodal Sobotka.

První místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek dnes novinářům řekl, že jeho strana není proti zaměstnaneckým benefitům, pokládá však za nesystémové a nespravedlivé, že by na benefity měli ze svých peněz přispívat všichni daňoví poplatníci.

Od 1. ledna platí novela zákona o dani z přidané hodnoty, podle které je základem daně u poskytovaných benefitů běžná cena na trhu, a nikoliv zvýhodněná cena pro zaměstnance. Plátci daně ale nevědí, z jak velké částky daň platit. Například režijní jízdenka stojí železničáře 200 korun za rok, obvyklá cena roční síťové jízdenky je ale 22.000 korun. Tento paragraf vyvolal hněv zejména odborářů v dopravě, kteří kvůli úpravě vyhrožují stávkou.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK