Výzkum mezi účastníky nicméně prokázal další, ještě potěšitelnější rekord letošního ročníku: jeho informační přínos byl hodnocen jako nejlepší za posledních 10 let. Souviselo to zejména s vynikající a velmi vyváženou úrovní všech diskusních částí Retail Summitu 2010. Řada dotazovaných účastníků konstatovala, že “diskuse byla výrazně lepší než v minulých letech”, přičemž kvalita byla vyrovnaná a “všude se člověk mohl něco zajímavého dozvědět”.
Školní známku lepší než dvojka dostalo od účastníků 10 (!) diskusních sekcí, hodnocení se často liší jen v setinách procenta a nebylo by tudíž férové uvádět názvy vítězů. Jedinou výjimkou s výrazně nejlepším hodnocením byl úvodní diskusní panel připravovaný prezidentem SOCR ČR Zdeňkem Juračkou za účasti CEO obchodních a výrobních firem, ministra financi Eduarda Janoty a makroekonomického experta Tomáše Sedláčka.
Tato část byla podle vyjádření řady účastníků “nejlepším rozjezdem konference v její historii” a získala skvělou průměrnou „známku“ 1,4. Především díky “výbornému mixu diskutujících”, “skvělé moderaci Jana Pokorného” a “absolutní otevřenosti, interaktivnosti a vyznění rozdílných pohledů”. Řada respondentů ocenila velmi osobité vstupy Andreje Babiše, který si svoji první účast na konferenci zjevně výborně užíval.
I příspěvky řečníků v plenární části konference získaly v průměru vysoce kladné hodnocení srovnatelné s loňskem. S největším zájmem i nejlepším ohlasem (vyjádřen známkou 1,6) se setkalo vystoupení Prof. Goetze Wernera (“unikátní”, “fantastické, podnětné, inspirativní”).
Za vše hovoří výrok jednoho z respondentů: “Přednášející měl neuvěřitelné charisma, jeho příspěvek mě niterně zasáhnul a vlil optimismus, že i v businessu fungují myšlenky osobního růstu a humanismu”. Na dalších místech pomyslné hitparády nejlépe hodnocených řečníků se umístili Petr Bena z Procter & Gamble (“k věci – velmi relevantní”, “výstižné sdělení– skutečné best practices!”) a Thomas Bachl z GfK (”taková data jsou potřebná”, “zajímavé údaje, které popírají názory některých obchodních firem”).
Účastníci rovněž pozitivně reagovali na koncepci společenského večera. Jeho zaměření na podporu činnosti občanského sdružení La Sophia pro děti, které se opravdu potřebují odrazit ode dna, se setkalo s velmi kladným ohlasem.
Respondenti tlumočili prostřednictvím ankety organizátorům i řadu cenných podnětů směřujících k vylepšení programu, organizace či služeb hotelu. Organizační tým již nyní všechny náměty vyhodnocuje a zohlední je při přípravách ročníku 2011, který se bude konat 1. a 2. února.
Základní údaje o Retail Summitu 2010
- Retail Summit 2010, připravený Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR, VŠE Praha a společností Blue Events, navázal na předchozích 15 ročníků tradiční konference o rozvoji obchodu. Zachoval si své zacílení na český trh, udržel si však současně svůj mezinárodní charakter. Stalo se tak jak díky vysoce reprezentativnímu mezinárodnímu panelu řečníků, tak s ohledem na strukturu účastníků, kteří reprezentovali 24 zemí.
- Letošní 16. ročník summitu zaznamenal největší účast v historii. Na všech setkáních organizovaných v průběhu 2 dní se tak dohromady zúčastnilo více než 850, reprezentujících zejména obchod (30% účastníků) a výrobu spotřebního zboží (28%). Další účastníci byli z řad dodavatelů informačních a komunikačních technologií, orgánů státní správy, médií, bank, škol a expertních institucí.
- Summit se konal díky podpoře několika desítek firem a institucí. Zvláštní poděkování organizátorů patří odbornému garantu – firmě SAP, exkluzivnímu dodavateli mobility společnosti Hyundai a hlavnímu komunikačnímu partneru, společnosti Telefónica O2.
Podrobnější informace je připravena podat Barbora Krásná
(e-mail: barbora.krasna@blueevents.eu )
Aktuální zprávy jsou průběžně k dispozici na www.retail21.cz.