Návrh na celkovou menší plochu zóny, než původně firma plánovala, doručila ve středu městskému úřadu ve Šlapanicích dopisem. "Důvodem návrhu je současná ekonomická krize a trvající problémy s vynětím celé plochy ze zemědělského půdního fondu," uvedla Černá k postupu firmy. Investor ani vedení města přesto neupouští od výhledu zastavět zónu v celém rozsahu, doplnila s tím, že v současné době je návrh předmětem jednání orgánů města.
Oblast zóny o aktuální plánované velikosti 105 hektarů je ohraničena letištěm Brno-Tuřany, městem Šlapanice a železniční tratí mezi Brnem a Veselím nad Moravou.
První část zóny u Šlapanic začala fungovat v červnu před dvěma lety. Původní plány počítaly s rozsahem přes 200 hektarů a s 15.000 pracovními místy. Zóna nyní zabírá asi deset hektarů. Dvě továrny na nich stojí, třetí se má stavět. Dalších deset hektarů nabízí investorům aktuálně platný městský územní plán. O uvolnění další, hlavní části plochy pro výstavbu rozhodne budoucí hlasování o územních plánech na kraji i v městském zastupitelstvu.
Proti rozšíření zóny se zformovalo a v prosinci loňského roku zahájilo kampaň občanské sdružení Čisté Šlapanice. Plánuje proti ní sbírat hlasy v peticích i pořádat další akce. Starosta Jaroslav Klaška (KDU-ČSL) tehdy lidem doporučil, aby své námitky uplatnili právě při projednávání krajského územního plánu. Diskuse s veřejností o něm teprve začne.
Podle Michaely Trněné ze sdružení se Šlapaničtí bojí, že jim stavba továren v průmyslové zóně, která měla mít původně přes 200 hektarů, zhorší životní prostředí. "Zatímco ve Šlapanicích žije 6600 obyvatel, v zóně má podle tiskových zpráv pracovat až 15.000 zaměstnanců. V této souvislosti lze očekávat enormní nárůst dopravy a s tím související zhoršení kvality ovzduší, nárůst hluku a prašnosti," uvedla již dříve Trněná. Dodala, že Šlapanicím nezbude prostor pro další rozvoj a město se stane pouhým průmyslovým předměstím Brna.