Tržby výrobce Pepsi-Coly, džusů Tropicana či sportovních nápojů Gatorade stouply o 4,5 procenta na 13,3 miliardy USD. Tržby z prodeje nápojů v Severní Americe mírně klesly, zatímco prodej divize občerstvení Frito-Lay v regionu rostl. Zvýšily se i tržby v zahraniční divizi.
Divize lehkého občerstvení si vede nyní lépe, protože lidé více nakupují v obchodech s potravinami a méně chodí do restaurací. Společnost dodala, že v letošním roce chce rozšířit svoji nabídku občerstvení a urychlit růst na rozvíjejících se trzích. PepsiCo se rovněž plánuje více zaměřit na zdravější potraviny a nápoje, protože spotřebitelé se odklánějí od sycených nápojů a dávají přednost čaji a džusům.
Firma letos očekává zvýšení zisku při konstantních směnných kurzech o 11 procent až 13 procent. Loni se zisk zvýšil na 5,95 miliardy USD z 5,14 miliardy USD v roce 2008, napsaly agentury AP a Reuters.
Společnost PepsiCo nyní pracuje na převzetí dvou největších stáčíren svých nápojů a akvizici by ráda uzavřela do konce tohoto měsíce. Firma se na koupi podniků Pepsi Bottling Group a PepsiAmericas za zhruba 7,8 miliardy dolarů dohodla začátkem srpna.
Konkurenčnímu největšímu světovému výrobci nealkoholických nápojů Coca-Cola Co. stoupl ve čtvrtém čtvrtletí čistý zisk o 55 procent na 1,54 miliardy USD. Firmě pomohl růst prodeje v zahraničí, hlavně v Latinské Americe, Indii a Číně, který vyrovnal i pokles v Severní Americe. Tržby společnosti stouply o pět procent na 7,51 miliardy USD. Objem prodeje se zvýšil o pět procent.