Moser se vloni snažil uspořit prakticky všude, kde se dalo. Výjimkou ovšem byla oblast vývoje nových produktů a způsobu jejich prezentace, podotkl Vlk. Vznikla zcela nová kolekce nazvaná Fresh from Moser, jejíž součástí je kromě vlastních výrobků modernější forma marketingu a způsob prodeje. "Stálo nás to několik milionů korun. Recese pomine a musíme být připraveni na oživení trhu. Novou koncepci představíme na prestižním veletrhu Ambiente Fair, který začal dnes v německém Frankfurtu," poznamenal Vlk.
Letos bude karlovarská sklárna nabízet odběratelům dvě varianty produktů. Jednou budou klasické a časem prověřené výrobky doplňované o novinky vzešlé z přání zákazníků. Například v Asii oblíbené secesní tvary doplněné malbou a rytinou. Druhou variantou je nová kolekce vycházející ze současných trendů v gastronomii. "Na jejich vývoji jsme spolupracovali třeba s výtvarníky Rony Pleslem, Patrikem Illem a ateliérem Olgoj Chorchoj. Na export půjde kolem 60 procent zboží," konstatoval ředitel.
Krize podle Vlka nepřipravila sklárnu o žádné významné zákazníky, což je velmi důležité. Objem obchodů ale vloni poklesl. Jak se bude vyvíjet letošní rok, to se dá jenom těžko odhadovat, dodal Vlk. Zájem o karlovarské sklo je ale například z Íránu, arabských zemí nebo z Číny. Moseru se podařilo pro letošek dostat s dalšími třemi výrobci do exkluzivní prodejní expozice jednoho z nejslavnějších obchodních domů na světě, londýnského Harrods. "Už jsme tu prodávali, ale ne v sekci pro vybrané luxusní značky," uvedl Vlk.
Moser zaměstnává kolem 330 lidí. Několik zaměstnanců odešlo vloni, letos se počítá se snížením stavů přibližně o dalších 12 lidí. Kvalitních řemeslníků ale stále není dost, řekl Vlk. Ve továrně proto stále pracuje několik sklářů z Rumunska a čtyři z Mongolska. Do modernizace strojního vybavení a oprav tavicích agregátů hodlá letos Moser investovat kolem 14 milionů korun. "Nadále ale platí úsporný program a omezení nákladů tam, kde to bude možné," dodal Vlk.