"Celkem bylo v měsíci lednu provedeno na území České republiky celkem 26 kontrol vozidel taxislužby. Porušení právních předpisů bylo zjištěno celkem ve 13 případech," uvedl Vozáb. Provozovatelé taxislužeb podle ČOI spotřebitele řádně neinformovali o ceně služby. "Ceník poskytovaných služeb byl neúplný, kdy chyběla informace o poskytované službě či tato informace byla neúplná," podotkl Vozáb.
Některé taxislužby podle ČOI také používají klamavé obchodní praktiky, jelikož písemnou formou neuvádějí informace o tom, za jakých podmínek na zákazníky čekají a kdy si tuto službu účtují. "Ve třech případech bylo zjištěno porušení zákona o silniční dopravě a tato zjištění byla postoupena příslušnému dopravnímu úřadu k přijetí opatření v rámci jejich pravomoci," uvedl Vozáb.
ČOI v lednu provozovatelům taxislužeb rozdala prvních pět pokut v celkové výši 9000 korun. "V šesti případech bude s kontrolovanými subjekty zahájeno správní řízení a tři případy budou postoupeny příslušným dopravním úřadům," dodala ústřední ředitelka ČOI Jana Příhodová.