Společnost Sony již zastavila produkci televizorů OLED pro Japonsko. Učinila tak necelé dva roky poté, co uvedla první přístroj tohoto typu na trh. Prodej v Japonsku ukončí, jakmile vyčerpá své zásoby. Firma nicméně hodlá nadále investovat do vývoje a výroby těchto televizorů pro Severní Ameriku, Evropu a další země.
Televizory OLED jsou ve srovnání s plazmovými a LCD televizemi tenčí a energeticky úspornější, jsou ale také výrazně dražší. Firma Sony se chtěla stát lídrem v technologii OLED. Ta měla být klíčovou součástí snahy Sony o obnovení pověsti inovátora, o kterou ji u přenosných hudebních zařízení připravil konkurent Apple a u videoher rival Nintendo.
Podle výzkumné společnosti DisplaySearch bude příštím novým trendem na trhu s televizory trojrozměrná technologie, zatímco technologii OLED čeká masové přijetí až v pozdější době. Firma odhadla, že Sony loni po celém světě dodala pouze zhruba 2000 televizorů OLED.
Technologie OLED (organická dioda emitující světlo) využívá organických uhlíkových sloučenin, které s přísunem elektřiny vysílají světlo. Méně energie tyto obrazovky odebírají proto, že nepotřebují podsvícení. Technologie OLED se proti LCD a plazmě vyznačuje výraznějšími barvami, vyšším kontrastem a rychlejší odezvou, takže lépe snáší rychlé změny obrazu.