Šéf kontroly kvality Sasaki uvedl, že Toyota bere vážně stížnosti na problémy s posilovačem řízení u modelu Corolla. Stížností byla necelá stovka a firma nyní věc prošetřuje, řekl.
Prezident největší světové automobilky Akio Tojoda také prohlásil, že se nezúčastní slyšení, které americký Kongres naplánoval na příští týden k problémům závad a bezpečnosti vozů Toyota. Za nejpovolanějšího vysvětlit tyto záležitosti označil šéfa americké divize Jošimiho Inabu. "Vysíláme na slyšení nejlepší lidi," řekl Tojoda na tiskové konferenci.
Toyota ve Spojených státech svolala k opravám loni a minulý měsíc celkem zhruba šest milionů vozů kvůli nezáměrné akceleraci a závadám brzdného systému a na celém světě to už je přes osm milionů automobilů. Americké vládní úřady zahájily vyšetřování, které má zjistit okolnosti svolávacích akcí. Výbor Sněmovny reprezentantů pro dohled a vládní reformu koná slyšení k problému závady plynového pedálu u vozů Toyoty 24. února a o den později si naplánoval podobné slyšení výbor pro energetiku a obchod.
Akio Tojoda označil za možný zdroj nynějších problémů automobilky to, že zřejmě expandovala příliš rychle a kvůli tomu mohla zanedbat pečlivé zaučení zaměstnanců. Rychlá expanze byla zčásti reakcí na to, že v minulých letech byla poptávka uměle zvyšována levnými úvěry a výhodným financováním nákupů, řekl Tojoda.
Automobilka tento měsíc v zájmu odstranění závad přerušila v řadě svých amerických závodů produkci na dva týdny a v úterý oznámila další pozastavení výroby. Rozsáhlé svolávací akce podkopaly pověst Toyoty jako výrobce bezpečných a spolehlivých automobilů.