"Oblast střední Evropy je z hlediska letectví stále výrazně poddimenzována," řekl zástupce letiště Petr Hloušek. Podle něj tak počet pasažérů v Praze poroste rychleji než v západní Evropě, kde jsou lidé zvyklí využívat letadla častěji.
Odhad budoucí kapacity je součástí dokumentace o vlivu nové ranveje na životní prostředí (EIA), kterou nyní posuzuje ministerstvo životního prostředí. Například v roce zprovoznění stavby má být cestujících 15,4 milionu. S tím souvisí i nárůst počtu vzletů a přistání, za pět let jich má být o třetinu více, celkem za rok 216.000, za deset let pak 274.000.
Své stanovisko k EIA vydá ministerstvo zřejmě v létě. Pokud bude pozitivní, začne se stavět v roce 2013, o rok později by dráha za devět miliard korun měla přijmout první letadla. Letiště však v dokumentaci počítá i s variantou, že dráha nebude. Kapacita nynějšího dráhového systému je údajně až 16,5 milionu cestujících.