Tojoda, který je vnukem zakladatele Toyoty, dnes uvedl, že hodlá při svém středečním vystoupení v Kongresu podat "upřímné vysvětlení" problémů, jež vedly ke svolání milionů automobilů k opravě. "Těším se, že budu mluvit přímo s Kongresem a americkým lidem," dodal.
Toyota minulý týden oznámila, že kvůli problémům s brzdami svolá k opravě zhruba 437.000 vozů Prius a dalších hybridních modelů. Firma již dříve svolala k opravě přes osm milionů automobilů několika modelových řad kvůli problémům s nechtěným zrychlováním. Tojoda uvedl, že firma nyní zkoumá příčiny těchto problémů.
V samotných Spojených státech již automobilka svolala přes šest milionů vozů. Americké úřady obdržely stížnosti, podle kterých v automobilech značky Toyota v USA od roku 2000 kvůli náhlému zrychlení zemřelo až 34 lidí, napsala agentura Reuters.
Toyota čelí v USA kritice, že se svoláváním automobilů začala příliš pozdě a že při něm postupuje příliš pomalu. Celou záležitost již prošetřují americké úřady, které tento týden nařídily Toyotě, aby jim předala dokumenty související se svoláváním automobilů.
Tojoda tento týden popřel, že by se automobilka pokoušela problémy s kvalitou svých vozů zakrýt. "Věříme, že jeho výpověď přispěje k pochopení kroků, které Toyota podniká k zajištění bezpečnosti amerických řidičů," řekl předseda kongresového výboru pro dohled a vládní reformu Edolphus Towns, který Tojodu ve čtvrtek pozval.
Toyota je nyní největší automobilkou na světě. Svou vedoucí pozici si firma vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Problémy s plynovými pedály a brzdami však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.