Carrefour je druhým největším maloobchodním řetězcem na světě, hned po americkém Wal-Martu. V 90. letech se firma snažila podnikat i v České republice, po neúspěchu ale v roce 2006 trh opustila. Obchody si vyměnila s britským řetězcem Tesco, který na českém trhu naopak expandoval.
Management sdělil, že jeho záměrem je zvýšit provozní marži, která loni klesla na dvě procenta z 3,2 procenta v roce 2008. Podrobnější výhled k tvorbě zisku ale firma poskytne až později, pravděpodobně v květnu nebo červnu, řekl šéf Carrefouru Pierre Bouchut. Podnik zatím navrhuje ponechat dividendu na 1,08 eura na akcii.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že Carrefour za celou skupinu vykáže pokles zisku z běžné činnosti o 27 procent na 917 milionů eur.
Carrefour loni prakticky vytrvale snižoval ceny, aby do svých prodejen na klíčových trzích přilákal více zákazníků. Za klíčové trhy Carrefour považuje Francii a další západoevropské země. Nový výkonný ředitel Lars Olofsson také nastartoval program, jehož smyslem je do roku 2012 ušetřit 4,5 miliardy eur (asi 115,7 miliardy Kč).
Akcie Carrefouru ve čtvrtek zpevnily o 0,7 procenta na 35,64 eura, takže tržní kapitalizace podniku dosahovala 24,9 miliardy eur. Od začátku tohoto roku akcie zpevnily o 5,4 procenta, a v průměru si tak vedou lépe než konkurence. Index maloobchodních firem DJ Stoxx Retail Index totiž zpevnil jen o 2,5 procenta.