Síť 45 supermarketů Koruna chce Penta koupit prostřednictvím své dceřiné firmy Keladone, která by měla získat stoprocentní podíl ve společnosti PR Market.
Pokud úřad obecně zjistí nějaké zásadnější potíže, například stížnosti konkurentů, může lhůtu na verdikt prodloužit. Teoreticky může fúzi i zastavit, v posledních letech se to ale nestalo. Může ale také dospět k závěru, že fúze u menších firem nepodléhá jeho svolení.
O koupi řetězce Koruna informovala Penta v úterý, informace o transakci přinesly i Hospodářské noviny. Hodnota transakce představuje řádově stovky milionů korun. "Koruna je první akvizicí, v dalších hodláme pokračovat. Vedle menšího formátu convenience (Žabka) budeme rozvíjet i formát supermarketů," uvedl investiční ředitel Penty Jozef Janov. Hlavním důvodem zájmu o Korunu ze strany Penty a Žabky byla její stabilní pozice na trhu s rostoucím potenciálem.
Společnost PR market byla založena v roce 1994. Koruna nabízí zákazníkům široký sortiment potravinářského, drogistického a doplňkového nepotravinářského zboží. V loňském roce roce utržila 1,2 miliardy korun. Žabka vstoupila na český trh v roce 2008, kdy otevřela v Praze svoji první prodejnu. V loňském roce dosáhla obratu 500 milionů korun, v letošním roce plánuje otevřít dalších 60 prodejen.
Penta je středoevropská investiční skupina, založená v roce 1994. Investuje především do maloobchodu, zdravotnictví, letecké výroby, strojírenství, energetiky, zábavního průmysl, telekomunikací a privátního bankovnictví.