Automobilka k tomu dodala, že jeden dokument nevypovídá o celkovém přístupu firmy k bezpečnosti. Podle amerického ministerstva dopravy ale materiál říká hodně.
Stížnosti na samovolné zrychlování toyot nezávisle na vůli řidiče se v USA objevovaly od roku 2003. Personál Toyoty z Washingtonu přesvědčil americké úřady v roce 2007, aby šetření bezpečnosti kvůli tomuto problému ukončily. Podle interního podnikového dokumentu, který se k zákonodárcům dostal nyní, washingtonská Toyota ušetřila přes 100 milionů dolarů, když přesvědčila úřady, že se problém vyřeší upevněním krytiny na podlaze.
Tojoda, který je vnukem zakladatele Toyoty, hodlá při svém středečním vystoupení v Kongresu podat "upřímné vysvětlení" problémů, jež vedly ke svolání milionů automobilů k opravě. Za poslední měsíce Toyota svolala do servisů 8,5 milionu aut. Regulátoři v USA jsou přesvědčeni, že je s problémovou podlahovou krytinou spojeno pět úmrtí. Dalších 29 smrtelných případů se prověřuje, napsala agentura Reuters.
V samotných Spojených státech již automobilka svolala přes šest milionů vozů. Podnik v USA čelí kritice, že se svoláváním automobilů začal příliš pozdě a že při něm postupuje příliš pomalu.