Heineken loni zvýšil zisk o 14 procent, letošek prý bude těžký

23.02.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn/Brusel 23. února (ČTK) - Pivovarnická skupina Heineken loni vytvořila zisk před úroky a daní (EBIT) 2,095 miliardy eur (asi 54 miliard Kč), což je proti předchozímu roku nárůst asi o 14 procent. Výsledek je zhruba v souladu s odhady analytiků, management ale varoval, že letošní rok bude složitý. Heineken je třetím největším pivovarem na světě a působí i v České republice.

Heineken v letošním roce očekává pokles spotřeby piva, a to hned ve více oblastech, kde působí. Naopak možnost zvyšovat ceny nebude tak snadná jako v loňském roce, což zřejmě bude znamenat další tlak na firmu. Společnost přitom nemůže moc spoléhat ani na další úspory.

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali, že Heineken v roce 2009 vytvoří hrubý zisk 2,10 miliardy eur.

Heineken je nizozemský pivovar a k jeho nejprodávanějším značkám patří Heineken a Amstel. Heineken je dokonce nejprodávanější značkou piva v Evropě, značce Amstel patří třetí příčka. V České republice firma vlastní brněnský pivovar Starobrno a Královský pivovar Krušovice, který od začátku letošního roku změnil obchodní název firmy na Heineken ČR.

Předloni se Heineken v České republice dohodl na koupi ústecké společnosti Drinks Union, která sdružuje pivovary Krásné a Velké Březno. Patřily do ní i zrušené pivovary Louny a Kutná Hora. Pivovary ze skupiny Heineken předloni na českém trhu vyrobily asi 2,8 milionu hektolitrů piva, a měly tak zhruba 12 procent trhu. Heineken tak byl třetím největším výrobcem piva v České republice.

Heineken, podobně jako další pivovary, pocítil dopady hospodářské krize. V těžších dobách lidé sice pijí stále, ovšem vybírají si levnější značky a konzumaci někdy omezují. Heineken ale i v takovém prostředí dokázal zvýšit ceny. Letos bude podle firmy zdražování mnohem mírnější. Podnik bude ale pokračovat v programu snižování nákladů, který zahájil loni.

Management letos počítá s nižšími cenami surovin na hektolitr, hlavně u sladovnického ječmene, velký přínos to ale společnosti nepřinese. Proti tomuto poklesu podle vedení firmy půjde růst cen energií a vyšší výdaje na reklamu a marketing.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK