...mnoha regionech, omezené zvyšování cen a slabý poměr nákladů a přínosů. Za loňský rok přitom vykázal výsledky obecně v souladu s odhady trhu.
Nizozemský Heineken podobně jako ostatní výrobce piva v loňském roce trápila nižší konzumace spotřebitelů, jichž se dotkla recese, nicméně společnosti se přesto podařilo prosadit zvýšení cen.
"Globální ekonomické prostředí v roce 2010 i nadále povede k nižší spotřebě piva a slabším obchodům v celé řadě oblastí," uvedl Heineken v úterní zprávě.
Pivovarnická skupina, mezi jejíž nejznámější značky patří Heineken a Amstel a která v Česku vlastní mimo jiné pivovary Starobrno a Krušovice, dále uvedla, že bude usilovat o zachování či zvýšení cen a že nárůst spotřebních daní bude nadále promítat do cen, jež zaplatí spotřebitelé.
Zvýšení cen nicméně podle společnosti letos nebude tak strmé jako loni.
Pravděpodobný pokles surovinových nákladů na hektolitr v souvislosti s dočasným snížením cen sladovnického ječmene vyváží vyšší náklady na energii, nárůst cen za reklamu a zvýšené marketingové náklady.
Heineken oznámil, že provozní zisk před jednorázovými položkami na srovnatelném základě loni stoupl o 14 procent na 2,095 miliardy eur. Analytici oslovení Reuters v průměru očekávali výsledek 2,10 miliardy.
Tento zisk firma vytvořila i přes pokles jádrového konsolidovaného výstavu o 5,4 procenta. Zvýšení cen a BRUSEL, 23.února (Reuters) - Heineken <HEIN.AS>, třetí největší výrobce piva na světě, předpověděl pro letošní rok nižší spotřebu piva v mnoha regionech, omezené zvyšování cen a slabý poměr nákladů a přínosů. Za loňský rok přitom vykázal výsledky obecně v souladu s odhady trhu.
Nizozemský Heineken podobně jako ostatní výrobce piva loni trápila nižší konzumace spotřebitelů, jichž se dotkla recese, nicméně společnosti se přesto podařilo prosadit nárůst cen.
"Globální ekonomické prostředí v roce 2010 i nadále povede k nižší spotřebě piva a slabším obchodům v celé řadě oblastí," uvedl Heineken v úterní zprávě.
Pivovarnická skupina, mezi jejíž nejznámější značky patří Heineken a Amstel a která vlastní mimo jiné pivovary Starobrno a Krušovice, dále uvedla, že bude usilovat o zachování či zvýšení cen a že nárůst spotřebních daní bude nadále promítat do cen, jež zaplatí spotřebitelé.
Zvýšení cen nicméně podle společnosti letos nebude tak strmé jako loni.
Pravděpodobný pokles surovinových nákladů na hektolitr v souvislosti s dočasným snížením cen sladovnického ječmene vyváží vyšší náklady na energii, nárůst cen za reklamu a zvýšené marketingové náklady.
Heineken uvedl, že provozní zisk před jednorázovými položkami na srovnatelném základě loni stoupl o 14 procent na 2,095 miliardy eur. Analytici oslovení Reuters v průměru očekávali výsledek 2,10 miliardy.
Tento zisk firma vytvořila i přes pokles jádrového konsolidovaného výstavu o 5,4 procenta. Zvýšení cen a prodejního mixu o 4,5 procenta se promítly do snížení tržeb o 0,2 procenta. Nárůst zisku tak vysvětlují úsporná opatření.