Spotřebitelská důvěra v USA v únoru klesla nejníže za 10 měsíců

23.02.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

New York 23. února (ČTK) - Důvěra amerických spotřebitelů se v únoru nečekaně prudce snížila a ocitla se nejníže za deset měsíců. Uvedla to dnes soukromá výzkumná organizace Conference Board. K poklesu, který následoval po třech měsících růstu, přispěly hlavně obavy o vývoj na pracovním trhu. Zpráva opět přináší pochybnosti, jak silné je oživení americké ekonomiky.

Index důvěry Conference Board klesl proti lednu o 10,5 bodu na 46 bodů, což je nejnižší hodnota od dubna 2009. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali pouze nepatrné snížení na 55 bodů. Index se v únoru 2009 propadl na rekordní minimum 25,3 bodu.

Index očekávání klesl na 63,8 bodu z lednových 77,3 bodu. Hodnocení současné situace se snížilo o 5,8 bodu na 19,4 bodu, což byla nejnižší hodnota od února 1983.

Spotřebitelé podle Conference Board špatně hodnotí zvláště pracovní trh, současné podnikatelské podmínky a výhled svých příjmů. Podíl těch, kdo si myslí, že "je těžké získat práci", se zvýšil o 1,2 procentního bodu na 47,7 procenta. Podíl těch, kdo říkají, že "pracovních míst je dostatek", naopak klesl na 3,6 procenta z lednových 4,4 procenta.

Ekonomové pozorně sledují údaje o důvěře, protože hraje důležitou roli ve spotřebních výdajích. Ty se na celkové ekonomické aktivitě USA podílejí zhruba 70 procenty, napsaly agentury AP a Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK