Německá spotřebitelská důvěra na březen klesá - GfK

24.02.2010 | , Reuters
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

BERLÍN, 24.února (Reuters) - Sentiment německých spotřebitelů v březnu zřejmě mírně klesne kvůli jejich obavám ze snížení příjmů a menší ochotě...

...nakupovat, ukázal ve středu průzkum GfK.

Do budoucna zaměřený index norimberské skupiny pro průzkum trhu, založený na dotazování mezi 2000 Němci, klesl pro příští měsíc na 3,2 bodu z revidovaných 3,3 bodu za únor.

Analytici oslovení Reuters očekávali snížení na 3,0 bodu z původně uváděných 3,2 bodu za únor. Jde o pátý pokles ukazatele v řadě.

"Klesají očekávání spojená s cyklickým oživením a spotřebitelé zvažují výdaje o něco důkladněji než v předešlých měsících," uvedl Rolf Bürkl z GfK.

"Skutečnost, že situace na trhu práce bude v příštích měsících těžší, brzdí pozitivní dopady zákonů podporujících růst," dodal Bürkl s odkazem na balíček daňových škrtů, jejž prosadila vláda Angely Merkelové.

Německo se z nejhlubší poválečné recese vymanilo ve druhém kvartále loňského roku, nicméně údaje z poslední doby ukazují, že oživení nebude probíhat hladce, a ministr hospodářství Rainer Brüderle prohlásil, že tempo růstu v prvním kvartále letošního roku by se mohlo blížit nule.

(Berlínská redakce; Přeložil: Tomáš Doležel)

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK