Soud reklamu předběžně zakázal již loni v létě. Televizní a rozhlasová reklama srovnávala připojení o rychlosti osm Mbit/s od Telefóniky za cenu 750 korun s nabídkou UPC deset Mbit/s za 490 Kč. Podle soudu srovnání neodpovídalo zákonným požadavkům a bylo zavádějící.
"Rozhodnutí soudu vítáme. Z našeho pohledu byla hlavním problémem skutečnost, že reklama UPC srovnávala dvě odlišně koncipované služby. Na jedné straně UPC nabízené samostatné služby a balíčky, na straně druhé mnohem variabilnější nabídku od O2, v rámci které si zákazník může vybrat a zkombinovat služby přesně podle svých potřeb," řekl ČTK mluvčí Martin Žabka.
UPC se podle dřívějšího vyjádření mluvčího Františka Maliny nedomnívá, že by reklama měla charakter zakázané srovnávací reklamy. "Základní parametry příslušných služeb obou společností jsou skutečně srovnatelné a přesvědčivě vypovídají o své výhodnosti či nevýhodnosti," uvedl.
UPC a Telefónica O2 si nejvíce konkurují právě v nabídce internetu. Zatímco UPC měla na konci loňského třetího čtvrtletí 345.000 uživatelů internetových služeb přes kabelové rozvody, Telefónica evidovala 651.000 koncových zákazníků ADSL.