Tojoda již v úterý uvedl, že se za nehody způsobené chybami ve vozech hluboce omlouvá. V prohlášení, které chce dnes přednést v Kongresu mimo jiné uvedl, že rychlý růst společnosti, která je nyní světovou jedničkou, oslabil její vnitřní kontrolní mechanismy. Tojoda za problémy přijímá plnou zodpovědnost. Firma také zřejmě napříště o svolávání vozů k opravě nebude rozhodovat ve svém ústředí v Japonsku, ale v regionálních pobočkách. Toyota čelí v USA kritice, že se svoláváním automobilů začala příliš pozdě a že při něm postupuje příliš pomalu.
Automobilka již byla na celém světě nucena svolat k opravě přes osm milionů automobilů několika modelových řad kvůli problémům s nechtěným zrychlováním. Tento měsíc navíc oznámila, že kvůli potížím s brzdami svolá k opravě zhruba 437.000 vozů Prius a dalších hybridních modelů.
V samotných Spojených státech již automobilka svolala přes šest milionů vozů. Americké úřady obdržely stížnosti, podle kterých v automobilech značky Toyota v USA od roku 2000 kvůli náhlému zrychlení zemřelo až 34 lidí.
Toyota je nyní největší automobilkou na světě. Svou vedoucí pozici si firma vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Problémy s plynovými pedály a brzdami však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.
Tojoda dnes vystoupí před sněmovním Výborem pro dohled a vládní reformu, který má široké pravomoci pro kontrolu federální vlády. V tomto případě se zabývá zejména reakcí amerických úřadů na svolávací akci Toyoty. V úterý již před jiným výborem sněmovny vystoupil šéf americké divize automobilky Jim Lentz. Zasedání výboru začalo v 17:00 SEČ: