Automobilka se obrátila na ty firmy, které loni odmítla, když se rozhodla Hummer prodat firmě Sichuan Tengzhong. Zdroj však upozorňuje, že dva zájemci loni chtěli koupit jen část značky Hummer, nikoli celou firmu. Zbylí dva zájemci učinili nabídku na značku jako takovou.
Sichuan Tengzhong za divizi Hummer nabízel zhruba 150 milionů dolarů (asi 2,9 miliardy Kč). Když ale z obchodu sešlo, General Motors ve středu oznámil, že s výrobou hummerů skončí. Zároveň ale sdělil, že v počáteční fázi útlumu výroby bude stále ještě posuzovat reálné nabídky.
Divize Hummer je ztrátová a General Motors patrně nemá zájem snažit se ji znovu postavit na nohy. Hummer je terénní vůz a koncepčně je odvozen od armádních vozidel. Jako takový má i vysokou spotřebu. Právě ta ale řadovým Američanům v době vysokých cen ropy vadí stále více. Hummera si tak kupují především dobře situovaní lidé.
Analytici si myslí, že zájemce z Číny asi nebude chtít celou divizi, ale pouze její vybrané části. "Myslím, že žádná obyčejná automobilka z Číny o značku jako je Hummer mít zájem nebude, nevylučuji ale, že se nemohou objevit nějací obskurní hráči, jako je Tengzhong, kteří mají zájem jen proto, že se chtějí dostat do automobilového sektoru," poznamenal analytik společnosti CSM Worldwide Po-ni Sa.
"I tak si ale nejsem jist, zda má někdo žaludek na to, aby se postavil Pekingu, když ten teď zničil tu nabídku (od společnosti Tengzhong)," dodal analytik z CSM Worldwide. Sama General Motors svůj další postup zatím neupřesnila.